csrf
Hart voor Woerden logo
Hart voor Woerden

Breng cultuur in het leven van onze ouderen!

Ben jij onze nieuwe coördinator planning? Stichting Vier het Leven organiseert theater-, concert-, film- en museumbezoek met begeleiding voor ouderen die dat niet meer zelfstandig kunnen, willen of durven ondernemen. Cultuur inspireert en verbindt en onder het motto ‘Samen Uit, Samen Genieten’ geven we hier met ons team gestalte aan, zodat wij jaarlijks kunnen rekenen op ongeveer 30.000 deelnames. Wat ga je doen? Als coördinator planning koppel je via het reserveringssysteem de vrijwilligers aan de gasten en maak je draaiboeken voor de uitjes. Waar nodig regel je rolstoelvervoer. Je bent het aanspreekpunt voor de gastheren/vrouwen ten aanzien van de planning. Je draagt met jouw vrijwilligerswerk bij aan onze missie om ouderen de kans te blijven bieden om het leven te vieren en er samen met anderen op uit te gaan. In ons reserveringssysteem ‘James’ ga je, in samenwerking met het vrijwilligersteam, de planning maken voor de gastheren/vrouwen, zodat ze samen met onze gasten zorgeloos op pad kunnen naar een mooie voorstelling. o Je maakt de begeleidersplanningen van het uitje in een programmagebied o Je koppelt via het reserveringsysteem de vrijwilligers aan gasten o Je maakt de draaiboeken en verstuurt deze aan de vrijwilligers o Je bent aanspreekpunt van de gastvrouwen/heren ten aanzien van de planning en de uitjes Dus heb jij affiniteit met ouderen en het samenwerken met anderen? Hou jij van puzzels en planningen? Dan komen we graag met je in contact! Stuur mij een bericht en laten we kennismaken!

Lees meer

structureel

Kan online / via de telefoon

Activiteitenbegeleiding
Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie

Beschrijving

Ben jij onze nieuwe coördinator planning?

Stichting Vier het Leven organiseert theater-, concert-, film- en museumbezoek met begeleiding voor ouderen die dat niet meer zelfstandig kunnen, willen of durven ondernemen. Cultuur inspireert en verbindt en onder het motto ‘Samen Uit, Samen Genieten’ geven we hier met ons team gestalte aan, zodat wij jaarlijks kunnen rekenen op ongeveer 30.000 deelnames.

Wat ga je doen?
Als coördinator planning koppel je via het reserveringssysteem de vrijwilligers aan de gasten en maak je draaiboeken voor de uitjes. Waar nodig regel je rolstoelvervoer. Je bent het aanspreekpunt voor de gastheren/vrouwen ten aanzien van de planning.

Je draagt met jouw vrijwilligerswerk bij aan onze missie om ouderen de kans te blijven bieden om het leven te vieren en er samen met anderen op uit te gaan. In ons reserveringssysteem ‘James’ ga je, in samenwerking met het vrijwilligersteam, de planning maken voor de gastheren/vrouwen, zodat ze samen met onze gasten zorgeloos op pad kunnen naar een mooie voorstelling.

o Je maakt de begeleidersplanningen van het uitje in een programmagebied
o Je koppelt via het reserveringsysteem de vrijwilligers aan gasten
o Je maakt de draaiboeken en verstuurt deze aan de vrijwilligers
o Je bent aanspreekpunt van de gastvrouwen/heren ten aanzien van de planning en de uitjes

Dus heb jij affiniteit met ouderen en het samenwerken met anderen? Hou jij van puzzels en planningen? Dan komen we graag met je in contact! Stuur mij een bericht en laten we kennismaken!

Praktische informatie

Wekelijks 4 tot 8 uur

Locatie

Kan online / via de telefoon

Impact

Voor wie

Ouderen

Impactgebied

Belangenbehartiging & goede doelen
Kunst & cultuur
Sociaal & welzijn

Categorie

Activiteitenbegeleiding
Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Delen:
Bewaar:
Print:

Anderen bekeken ook

Advies en steun geven bij de DementieLijn

Alzheimer Nederland

De DementieLijn van Alzheimer Nederland is een hulplijn, speciaal voor mensen met dementie en hun mantelzorgers. Het leven met dementie is ingewikkeld en stelt je steeds voor nieuwe uitdagingen. Dan is het fijn om je vragen te kunnen stellen aan een deskundige, of gewoon even je verhaal te kunnen doen bij iemand die begrijpt hoe het is om met (iemand met) dementie te leven. Naast alle online mogelijkheden voor informatie uitwisseling blijft een 1-op-1 gesprek van grote waarde. Gelukkig weten veel mensen de DementieLijn te vinden. Zij bellen vaak met een concrete vraag over de zorg van hun naaste, maar ook om even stoom af te blazen, zorgen te uiten of vrijuit te kunnen praten. Hoe je kunt helpen Ben je een professional (Hbo/WO) in de zorg voor mensen met dementie (bijvoorbeeld als casemanager of psycholoog) en wil je jouw kennis en ervaringen inzetten voor anderen die dit nodig hebben? Dan is deze uitdagende vrijwilligersfunctie bij de DementieLijn vast iets voor jou! Wat je gaat doen Als vrijwilliger geef je telefonisch advies en tips over omgaan met dementie aan mantelzorgers en mensen met dementie. Je bent bekend met de activiteiten van Alzheimer Nederland en kunt zo nodig doorverwijzen naar andere deskundigen. Je hebt brede kennis over dementie en je kunt werken op hbo-niveau. Je bent wekelijks een dagdeel (4-5 uur) beschikbaar voor een telefoondienst. Je hebt een prettige telefoonstem en spreekt de Nederlandse taal vloeiend. Je werkt vanuit huis en krijgt de mogelijkheid je tijd flexibel in te delen. Met jouw inzet kun je samen met de andere vrijwilligers een belangrijke bijdrage leveren aan ondersteuning van mensen met dementie en hun naasten. En dat is zinvol en dankbaar werk! ‘‘Na vele jaren in de zorg gewerkt te hebben, kan ik me nu inzetten voor de DementieLijn. Ik ben blij dat mijn kennis en ervaring zo niet verloren gaan.” Geïnteresseerd om op deze manier iets moois te betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op door me een berichtje te sturen. We horen graag van je!

Structureel
Breda

Help gevluchte kinderen door spel & beweging

TeamUp

"Ze kunnen weer even helemaal kind zijn... mooi dat je dat in een paar uurtjes per week kunt geven. Ik ga na TeamUp met een voldaan gevoel naar huis!". ✨Wat ga je doen Als vrijwilliger voor TeamUp (een programma van Save the Children, UNICEF Nederland en War Child) bied je psychosociale steun aan gevluchte kinderen door middel van spel en beweging. Spelenderwijs leren kinderen omgaan met emoties zoals boosheid, angst en stress. Je wordt vooraf getraind en begeleid en gaat op een opvanglocatie bij jou in de buurt aan de slag. Je maakt deel uit van een enthousiast team met andere vrijwilligers. Op een vast moment in de week begeleiden jij en je team activiteiten voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Deze activiteiten hebben een thema en doel. Door de activiteiten voelen kinderen zich veilig en beschermd, meer verbonden met hun leeftijdsgenoten en optimistischer. Daarnaast heb je een signalerende rol. Je leert hoe je zorgwekkend gedrag kunt herkennen en zo nodig kinderen door te verwijzen naar gespecialiseerde zorg en begeleiding. ✅ Dit ben jij: • Ervaring met het organiseren van activiteiten voor kinderen. Of je hebt relevante werkervaring of een afgeronde opleiding (of nog studerend) op het gebied van pedagogiek, onderwijs, social work, sport, spel en/of beweging; • Eén dagdeel doordeweeks beschikbaar (3 tot 5 uur), vanaf ongeveer 15.30 uur (dag en tijdstip verschilt per locatie); • Voor een langere periode beschikbaar (minimaal een aantal maanden of langer). Stabiliteit is essentieel voor deze kwetsbare groep kinderen; 🎉Dit bieden wij: • Een functie om werkervaring op te doen in dit vakgebied en je verder te ontwikkelen; • De kans om echt een verschil te maken in het leven van gevluchte kinderen, je levert een belangrijke bijdrage aan hun psychosociale welzijn; • Een plek in een internationaal, enthousiast en professioneel vrijwilligersteam; • Trainingen en vervolgtrainingen in het faciliteren van de activiteiten en het werken met deze specifieke doelgroep; • Counseling- en stressmanagementsessies; • Vrijwilligersevenementen; • Reiskostenvergoeding; Herken jij jezelf in de omschrijving en denk je dat je bij ons team past? Reageer hieronder, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Veiligheid van kinderen is voor TeamUp essentieel. TeamUp accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures. TeamUp is een gezamenlijk programma van Save the Children, UNICEF Nederland en War Child. TeamUp wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Asiel, Migratie en Integratie (AMIF).

Structureel

Word gastouder voor grotere honden of katten!

Stichting Mendoo

Mendoo is per direct op zoek naar gastgezinnen en gastouders die tijdelijk voor grote/grotere honden willen zorgen, of meerdere katten willen opvangen*. De eigenaren van deze dieren kunnen tijdelijk niet voor hun dier zorgen, omdat zij gevlucht zijn voor huiselijk geweld en in een Blijf van mijn Lijf-huis verblijven. Ben je in de gelegenheid om een grote hond, zoals een retriever, herder, rottweiler, stafford of pitbull, of meerdere katten (van één eigenaar) een veilige en liefdevolle plek te geven voor de periode variërend van een paar maanden tot maximaal een jaar? Wat we van je vragen is de liefdevolle zorg en aandacht voor een dier dat het zo hard nodig heeft. Dierenartskosten worden vergoed. Wij waarborgen altijd de anonimiteit van onze gastgezinnen en gastouders. Wij zoeken gastgezinnen en gastouders in deze regio, maar ook daarbuiten. Het is fijn als je ervaring hebt met het verzorgen van honden en/of katten, maar dit is geen vereiste. Het is een pré als je geen eigen dieren hebt, maar ook dit is geen vereiste. Wanneer je geïnteresseerd bent, kun je je vrijblijvend aanmelden via het contactformulier op de website van Mendoo. Navigeer naar 'noodopvang dieren' en klik op 'gastouders'. Onder aan de pagina kun je het contactformulier vinden en volgt er extra informatie via de mail. * Opvang van meerdere dieren vindt alleen plaats als de huisdieren uit hetzelfde gezin komen. Opvang en het aantal opvangdieren is altijd in overleg met het gastgezin. Op dit moment zijn we specifiek op naar gastouders die: - twee of drie katten van dezelfde eigenaar willen opvangen; - één of twee grote/grotere honden willen opvangen.

Structureel

Mantelzorgvervangers gezocht (heel Nederland)

Stichting Handen in Huis

Mantelzorgers zorgen dag en nacht voor hun naaste. Dit vraagt veel van hen. Om de zorg vol te kunnen houden, is het belangrijk dat ze af en toe een paar dagen weg kunnen om te ontspannen. Wij zoeken mensen die de mantelzorger willen vervangen. Iedere situatie is anders. Je mag zelf aangeven wat je wel of niet wil doen. Een vervanging duurt minimaal 3 dagen, inclusief de 2 tussenliggende nachten. Onze mantelzorgers wonen door heel Nederland. Het is belangrijk om er ook voor de thuisblijver een leuke tijd van te maken. Vaak is een uitstapje mogelijk. Als jij je herkent in het volgende profiel, zijn we op zoek naar jou! - Je bent minimaal18 jaar. - Je kunt een huishouden draaien. - Je kunt je inleven in de ander. - Je bent behulpzaam. - Je beheerst de Nederlandse taal. Waarom is het leuk om bij ons vrijwilliger te worden? - Je betekent veel voor een mantelzorger. - Je bepaalt zelf wanneer of waar je een mantelzorger wil vervangen. - Je komt op de meest verrassende plekjes in Nederland. - Je ontvangt een dagvergoeding. - Je reiskosten worden vergoed. - Je bent verzekerd. Ben je enthousiast en heb je nog vragen? Stuur ons dan een bericht.

Structureel

Bent u 55+ en wilt u passen op een lieve hond

Stichting OOPOEH

Bent u dol op honden, wandelt u graag en wordt u vrolijk van een gezellige viervoeter in de buurt? Maar wilt u zelf niet (meer) aan een hond beginnen? Via OOPOEH kunt u (55+) passen op een lieve hond in uw buurt en zo een buurtgenoot helpen met het uitlaten en de verzorging van hun hond. Ga naar de website van Stichting OOPOEH en maak daar (gratis en vrijblijvend) een oppasprofiel aan. Of stuur ons een bericht. Tip: voordat u lid wordt kunt u al zien welke honden er in uw buurt beschikbaar zijn.

Eenmalig

Gastgezinnen huisdieren (Heel Nederland)

Dierenbuddy® - BVDD

Meld je aan als gastgezin voor huisdieren bij Dierenbuddy® en help een huisdier die tijdelijk opvang nodig heeft. Niet iedereen heeft familie of vrienden (m.a.w. een dierenbuddy) die kunnen bijspringen om te helpen als de nood aan de man is. Vooral als een eigenaar tijdelijk niet in staat is om voor zijn eigen dier te zorgen, bijvoorbeeld bij ziekenhuisopname of tijdelijke opname in een kliniek. Zij maken zich dan terecht zorgen dat zij tijdelijk niet die zorg kunnen geven die het dier nodig heeft. Er zijn veel mensen met een kleine beurs die geen opvang voor een huisdier kunnen bekostigen. Natuurlijk willen ze dat hun huisdier de juiste zorg blijft krijgen. Een helpende hand van mensen, een tijdelijke gastgezin, kan dan zeer welkom zijn. Door het registeren van dierenbuddy’s (gastgezinnen) probeert stichting BVDD een groot dekkingsgebied te creëren in Nederland zodat iedereen, indien gewenst, gebruik kan maken van een gastgezin. Vrijwilligers die zich aanmelden als gastgezin doen dat geheel vrijblijvend en hebben geen enkele overeenkomst met de stichting BVDD. De BVDD bemiddelt alleen bij het zoeken naar een gastgezin. Er wordt wel een VOG verlangt van het gastgezin. Meerdere doelstellingen heeft dit project: Niet alleen wordt het dier geholpen met goede zorg. Ook neemt het feit dat iemand zich niet druk hoeft te maken over haar of zijn huisdier veel zorgen weg, waardoor mensen weer snel op de oude voet kunnen doorgaan. Hulp bieden is incidenteel. Wij weten niet uit welke hoek van ons land en op welk moment een aanvraag voor opvang binnenkomt. Daarom is iedere aanmelding van een gastgezin belangrijk. We streven er naar om alle hulpvragen aan te nemen, dit kan alleen als er voldoende gastgezinnen zijn aangemeld door heel Nederland. Aanmelding is vrijblijvend. Wij zoeken vrijwilligers uit alle delen van het land die bereid zijn hulp op aanvraag te bieden, zodat aanvragers geholpen kunnen worden. Hoe wordt u dierenbuddy en wat moet u weten? Meldt u aan als dierenbuddy voor een tijdelijke periode! Let op: hulp is niet op structurele basis, maar slechts een tijdelijke noodhulp. Als een aanvraag is gedaan dan is het wel de bedoeling dat de opvang van het dier volgens contract verloopt en serieus genomen wordt. Aanmelding vrijwilliger. Vrijwilligers die op incidentele basis hulp willen bieden aan eigenaren met een huisdier in tijdelijke nood, kunnen zich aanmelden via het formulier hieronder. Zodra wij uw opgave hebben ontvangen vragen wij u vriendelijk om via onze website een inschrijvingsformulier in te vullen. U kunt deze hier vinden. Als wij een hulpvraag hebben ontvangen nemen wij contact op met een vrijwilliger. Privacy Hulpvrager en gastgezin weten niet dat ze elkaar helpen. Het is dan ook niet toegestaan om tijdens de opvang hierover informatie te delen. Wij kunnen alleen de privacy garanderen als er wederzijds niet geprobeerd wordt contact te zoeken. We zoeken ook vrijwilligers voor ons coördinator team en vrijwillige chauffeurs voor dierenritten (regio Neede). Ook hiervoor kunt u zich opgeven. Vereisten/Voorwaarden: Vrijwilligers die zich aanmelden dienen in het bezit te zijn van een Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren (AP) en 18 jaar of ouder te zijn. Aansprakelijkheid. Stichting Blijdschap Voor De Dieren en haar team dragen op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor de uitvoering van taken en onderling gemaakte afspraken tussen de vrijwilliger en zorgvrager. Wij zijn niet aansprakelijk te stellen voor ontstane schade in welke vorm dan ook, welke schade zowel bij de aanvrager dan wel bij de hulpbieder kan ontstaan. Help ons, word Dierenbuddy, meld je hier aan of schrijf je in via onze website.

Structureel

Coördinator vervoer huiskamergroep Zwanenburg

MeerWaarde Welzijn

Onze groep chauffeurs zorgen ervoor dat de oudere bezoekers van onze huiskamergroep in het dorpshuis van Zwanenburg/Halfweg die slecht ter been zijn, thuis opgehaald worden en (eventueel met stok of opvouwbare rollator) naar het dorpshuis gebracht worden. Na de activiteit worden ze weer opgehaald en thuis gebracht. De huiskamergroep vindt elke vrijdag plaats van 13:30-16:00 uur. Als coördinator zorg je voor het inplannen van de chauffeurs voor bepaalde vrijdagen roulerend met de andere chauffeurs. 1 chauffeur is verantwoordelijk voor zowel heen als terugreis per vrijdag. Roulatie is gemiddeld 1x per maand per chauffeur. Vaste werkzaamheden - Per kwartaal inventariseren naar beschikbaarheid chauffeurs voor aankomend kwartaal, (telefonisch/whatsapp of per mail) - Opstellen van een rooster en deze verzenden naar chauffeursgroep en gastvrouwen van de Huiskamergroep (post of per mail) - Bij ziekte of onvoorziene omstandigheden zelf vervanging regelen of contact met de gastvrouwen van de huiskamergroep voor passende oplossing. - Bij tekorten aan chauffeurs waarbij de 1x per maand rijden niet meer gewaarborgd is, contact leggen met Meerwaarde voor een vrijwilligersvacature chauffeur - Bij wijziging van ophaaladressen, of bij nieuwe deelnemers dit communiceren met de chauffeurs. Dit afstemmen met de gastvrouwen van de huiskamergroep. Incidentele werkzaamheden - Het kan voorkomen dat het aantal deelnemers wat opgehaald dient te worden te veel is voor 1 chauffeur, dan dient er met chauffeurs, gastvrouwen en eventueel meerwaarde gezocht worden naar een passende oplossing - Houd rekening met het feit dat zowel onze chauffeursgroep als de deelnemersgroep op leeftijd zijn en risico op overlijden of onvoorziene omstandigheden hoger ligt. Dit vraagt om een adequate, passende houding, waarin geduld en begrip op zijn plaats is.

Structureel

Nederlandse schrijver gezocht

Stichting Jeugdrecht

Stichting Jeugdrecht is met spoed opzoek naar een Nederlandse schrijver, die wilt helpen met het keurig schrijven van documenten en blogs. Wat doet de stichting: 
De Stichting zet zich in, voor mensen die hulp zoeken of advies nodig hebben bij kinderrechten, jeugdzorg zaken of met jeugdstrafrecht zaken. 
De Stichting zal adviseren, helpen en actief bijdrage aan het helpen van hulpzoekende in nood. Dit allemaal op gehele vrijwillige basis.




 Wat zoeken wij: Als Nederlandse Schrijver, controleer jij documenten, blogs en eventuele mails die stichting schrijft naar derden. Jij controleert of de spelling klopt en of deze documenten, blogs of mails wel goed geformuleerd zijn. Wat vragen wij van jouw: 
* Je beheerst zowel de Nederlandse en Engelse taal.

 * Je beschikt over een Nederlands identiteitsbewijs of van een land binnen de Europees Unie.

 * Je hebt een goede computer. 

* Je bent bekend met Microsoft Outlook, Microsoft Word en Microsoft OneDrive (SharePoint is een ++).



 
 Wat bieden wij jouw: * Een leuk team.

 * (Eventuele) reiskosten volledig terug-betaald.

 * Team uitje 2 keer per jaar.



 * 90 % van de werkzaamheden zullen plaatsvinden vanuit huis, een goede computer is van enorm belang. 

Met jou ervaring kun je vele hulpzoekende helpen.

Voor vragen of interesse, laat een berichtje achter en we komen er zo =snel mogelijk.




 Wie ben ik: 

Ik ben Arman.
 Ik heb in 2023 de Stichting Rechtsbescherming heropgericht. De Stichting heeft als doel gehad op te komen voor mensenrechten, daarbij was de focus vooral kinderrechten. In Nederland zijn er duizenden mensen door de belastingdienst aangemerkt als fraudeur, en nu achteraf blijkt dat zij dit toch niet waren, dit heet de Toeslagenaffaire. Ook zijn er in Nederland duizenden kinderen onder toezicht van de staat, die wonen bijvoorbeeld in pleeggezinnen, jeugdinstellingen. Zoals vaak te lezen is in kranten of in het nieuws gebeuren daar vreselijke dingen waarvan je zou denken dat het onmogelijk is, helaas is dat wel de realiteit. Denk aan opsluiting van hele jonge kinderen, mishandelen van kinderen etc.


Ik kom op voor kinderrechten, ik kan niet tegen onrecht en ik wil graag in team verband mensen helpen die hulp hard nodig hebben. (En ja er zijn honderden mensen die hulp nodig hebben, maar de juiste hulp niet kunnen vinden).


 Ik geef lessen over Jeugdrechten aan Rechtbanken in Nederland. 


Ik ben vrijwilliger bij Defence for children, mijn taak daar is om te praten over Jeugdrechten en aan te geven waar het fout gaat. 

Ik ben verder werkzaam binnen de Koreaanse Entertainment wereld. Ik ben daar choreograaf, ik geef Hip Hop, K-Pop, modern en als het moet maar ook echt moet ballet.

Structureel