Informatie en hulp in andere talen
Bij de KBO-PCOB Ouderen-Infolijn kunnen senioren met een migratie-achtergrond voor een gesprek in hun eigen taal. Senioren kunnen er terecht met vragen, signalen, en ook wordt er een luisterend oor geboden. Er zijn vrijwilligers met Caribische, Chinese, Italiaanse, Marokkaanse, Molukse, Spaanse, Surinaamse en Turkse achtergrond. De Ouderen-Infolijn is bereikbaar via 030-3 400 600 op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
De Corona Helpdesk voor Statushouders: 085 – 58 0 88 00 is bereikbaar op werkdagen van 14:00uur – 16:00uur. De vrijwilligers spreken Arabisch of Tigrinya. Indien de medewerker niet direct antwoord kan geven, dan worden ze teruggebeld door het specialistenteam.
Op Facebook: https://www.facebook.com/C19helpdesk/
Re-care - 085 - 130 3613 (dagelijks bereikbaar tussen 10:00 en 15:00)
hulplijn voor eenzame ouderen en jongeren, ook voor mensen met een migratieachtergrond - voor gesprekken in het Nederlands, Fries, Arabisch, Tigrinya (Eritrea), Tmazight, Somalisch, Engels, Turks, Urdu, Ishan (Nigeria), Pidgin Engels Nigeriaans en Pools.
Mikado Helpdesk De Mikado Helpdesk is een website voor mensen uit verschillende culturen die in Nederland wonen en vragen hebben over de zorg. Mailen kan naar [email protected]
Uitleg over Corona in makkelijk Nederlands: Steffie
Informatiebrief in het Arabisch vanuit de gemeente Woerden met de maatregelen en informatienummers.
Uitleg in het Tigrynya vanuit de gemeente Woerden
De organisatie Pharos geeft begrijpelijke informatie over het coronavirus in diverste talen:
Nederlands | Turks | Tigrinya | Engels | Arabisch | Pools | Farsi | Chinees
Op de website van Nieuwlander is informatie te zien over Corona in video’s in Arabisch, Tigrinya en Kurdl.
Er is ook een poster met hygiënische adviezen in diverse talen die je kunt downloaden en mailen:
Nederlands | Turks | Tigrinya