Nienkes verhaal

Nienke is jarenlang heel actief vrijwilliger geweest voor verschillende organisaties, zoals ’t Oude Landt en voor de Voedselbank. “Ik ben nu net gestopt met veel van mijn vrijwilligerswerk omdat ik mijn man moet verzorgen. Het stoppen met vrijwilligerswerk lag mij ontzettend zwaar. Ik vond het een verschrikking. Wat ik het meest mis is het contact. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan waarbij ik veel in aanraking kwam met andere mensen. Bij de Voedselbank konden we bijvoorbeeld, tot corona, altijd ontzettend gezellig met de bezoekers kletsen tijdens het inladen van de tassen. Dat werd wel lastiger toen we het contact moesten beperken. Gelukkig kom ik af en toe nog bezoekers van de Voedselbank tegen en dan hebben we alsnog even een gezellig kletspraatje. Je merkt dat veel mensen dat nodig hebben. Even van je af kunnen praten is gewoon heel belangrijk. Helemaal in deze periode.”

Lees het verhaal

Geïnspireerd...?

Meld je aan

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen