Jongerenvereniging K'77
Reinier is een van de vrijwilligers van K’77: de jongerenvereniging aan de Hoge Rijndijk. Op het moment wordt er veel geklust omdat de boel natuurlijk dicht is vanwege corona, maar normaal gesproken is het er op vrijdag- en zaterdagavond gezellig druk. “We hebben een heleboel vaste bezoekers. Daarvan zijn er nu een stuk of 12 echt actief als vrijwilliger. Ze doen van alles binnen de vereniging. Het voornaamste is het draaien van de bar, maar daarnaast helpen die vrijwilligers met de schoonmaak, techniek, marketing en PR en de organisatorische dingen. Als laatste hebben we een bestuur met een voorzitter, secretaris en penningmeester: ook allemaal vrijwilligers.”
Iedereen helpt graag mee met het in stand houden van onze vereniging!
“Iedereen die regelmatig bij K’77 komt is niet alleen bezoeker, maar ook lid van de vriendengroep. We zijn in die zin best wel hecht met elkaar. De meesten komen regelmatig en zetten zich graag in voor K’77. We nemen binnenkort bijvoorbeeld afscheid van iemand die ruim tien jaar als vrijwilliger heel actief is geweest voor K’77! Het feit dat we zo’n hechte club zijn draagt denk ik wel bij aan de bereidheid van onze bezoekers om af en toe een bardienst te draaien bijvoorbeeld. Iedereen helpt graag mee met het in stand houden van deze vereniging!”
Kees' verhaal
Kees is een van de vrijwilligers die is aangesloten bij AutoMaatje. Hij rijdt al jaren mensen die geen toegang hebben tot een auto overal en nergens naartoe: van de kapper naar het ziekenhuis en alles daartussenin. “Ik heb er sowieso een geschikte auto voor, maar vind het daarnaast ook gewoon leuk om te doen. Ik vind het leuk om dan even met iemand anders dan mijn vrouw een gesprek te hebben over het een of het ander. Het is niet alleen voor degene die ik vervoer een moment om even tegen iemand aan te praten en het hart te luchten, dat geldt voor mij dus net zo goed. In plaats van werk zie ik dat dan ook echt als een hobby: ik doe het voor mijn plezier!”
Lees het verhaal